Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szabályok

Szabályok

Előszó

A Yu-Gi-Oh! Trading Card Game (TCG) egy japán mangán alapul. Mostantól te magad is átélheted az izgalmas párbajokat, és a játék mesterévé válhatsz! A párbajon kívül a játék másik része a különböző kártyák összegyűjtése, ami nagyon kellemes szórakozás. Ebben segítenek a kezdőpaklik (Yugi, Kaiba, Joey, Pegasus, Evolution Yugi, Evolution Kaiba), valamint a Boosterek (Legend of Blue-Eyes White Dragon, Metal Raiders, Magic/Spell Ruler, Pharoah's Servant, Labyrinth of Nightmare, Pharoahnic Guardian, Magician Force, Dark Crisis, Ivision of Chaos).

A játék lényege

A Yu-Gi-Oh! TCG lényege (a jól szórakozás mellett), hogy megnyerj egy Meccset az ellenfeled ellen. Minden egyes Meccs 3 Párbajból áll, amiknek a kimenetelle határozza meg a Meccs végeredményét, ami lehet győzelem, vereség, vagy döntetlen.

Nyertes
-Az a játékos, aki megnyert 2 Párbajt, vagy...
-...az a játékos akinek egy győzelme, és két döntetlen eredménye van

Döntetlen
-Ha a párbajokban mindkét játékosnak egy győzelme, egy veresége és egy döntetlenje van, vagy...
-ha mind a három Párbaj döntetlen lett. 

Egy párbaj megnyerése

A Párbajok eredménye a következő hivatalos szabályok alapján dől el:

  • Minden játékos 8000 LP-vel (életpont) kezd.
  • Egy játékos életpontja a harcok alatt kapott sebzések alapján csökken. Ha az ellenfeled LP-je 0-ra csökken, nyertél. Ellenkező esetben vesztesz
  • Ha te és az ellenfeled egyszerre éritek el a 0 LP-t, a Párbaj döntetlen.
  • Az a játékos, aki először nem tud lapot húzni, mert elfogyott a paklija, veszít. Ezt figyelembe véve egy jó Párbajozó minden kártyát fontosnak tart.
  • Ha a Párbaj alatt a a kezedben van mind az öt darabja Exodianak (Right Leg of the Forbidden One, Left Leg of the Forbidden One, Right Arm of the Forbidden One, Left Arm of the Forbidden One, Exodia the Forbidden One), vagy a Destiny Board és a Spirit Message-ek ki vannak rakva (Destiny Board, Spirit Message I, Spirit Message N, Spirit Message A, Spirit Message L), automatikusan megnyered a Párbajt.

Előkészülés

A pakli előkészítése

Az alappakli mindent tartalmaz, ami szükséges egy Párbajhoz. Íme néhány alapszabály a paklik előkészítéséhez:

  • Egy pakli akárhány lapos lehet, de minimum 40.
  • A paklidon kívül lehet egy kiegészítő paklid, ami 15 lapos lehet, és amit arra használhatsz, hogy a Meccs Párbajai között kicserélhess lapokat.

A Párbajok között annyi lapot cserélhetsz ki a kiegészítő paklid és a paklid között, amennyit akarsz, de a paklid lapjainak száma mindíg ugyanannyinak kell lennie, mint a Meccs kezdésekor.

A kiegészítő paklidnak muszáj 15 laposnak lennie. Ha nincs annyi lapod, amit belerakhatnál, akkor nem lehet kiegészítő paklid.

Megjegyzés: Egy alappakli 46 lapot tartalmaz, tehát szükséged van még 9 lapra (egy Booster), hogy kiegészítő paklit csinálhass magadnak.

A paklid és a kiegészítő paklid mindegyik kártyából összesen csak 3-at tartalmazhat, és figyelj oda a tiltott, valamint a korlátozott lapokra is!

A játék elején...

Mielőtt elkezdenétek a párbajt, üdvözöld az ellenfeledet egy barátságos kézfogással!

Mind a ketten keverjétek meg a saját paklitokat, majd adjátok oda az ellenfeleteknek, hogy keverje meg, vagy emelje el, ha akarja, majd rakjátok a paklikat a játéktéren a Pakli Zónába!

Ha használsz Fúzió paklit, ami csak Fúzió lényeket tartalmaz képpel lefelé rakd a Fúzió Pakli Zónába!

Megjegyzés: A fúzió pakliban lévő lapok nem számítanak bele a 40 lapos határba!

Mutasd meg az ellenfelednek, hogy 15 lapot tartalmaz a kiegészítő paklid, majd képpel lefelé rakd le őket valahova, ha akarod. Ha cserélsz a két pakli között, miután befejezted a cserélést, számoltasd meg az ellenfeleddel a kiegészítő paklit, hogy bebizonyítsd, hogy ugyanannyi lapot tartalmaz a paklid, mint a játék elején.

Az első Párbajnál dobjatok fel egy érmét, vagy játszatok Kő-Papír-Ollót. A nyertes döntheti el, hogy ki kezd. A következő Párbajokban mindíg a vesztes fogja eldönteni, hogy ki kezd. Ha az eredmény döntetlen lenne, dobjatok fel megint egy érmét, vagy játszatok Kő-Papír-Ollót megint!

Végül húzzatok 5-5 lapot, és megkezdődhet a Párbaj!

A Párbajok közben...

Mindíg jól artikulálva és megfelelő hangerővel mondd el, hogy mit csinálsz!

Az ellenfelednek joga van tudni, hogy mit tartalmaz a Temetőd. Ha kérdezi, mindíg az igazat mondd, vagy mutasd meg neki!

Sose érj az ellenfél kártyáihoz engedély nélkül!

A játéktér

Minden kártya amivel játszol alapból a játéktér egy pontján van. Az ábrából láthatod, hogyan kell elhelyezni a paklikat, valamint a játékba hozott lapokat!

1. Terep Kártya Zóna

Ide kell rakni a Terep Kártyákat. Egyszerre csak egy Terep Kártya lehet játékban.

2. Szörny Kártya Zóna

Ide lehet Megidézni (képpel felfelé) valamint Setelni (képpel lefelé) a Szörnyeket a főfázis szabályai szerint. Egyszerre maximum 5 Szörny lehet játékban a te térfeleden. Ha mind az 5 hely tele van, akkor meg kell várnod, amíg felszabadul egy üres hely, hogy új Szörnyet rakhass le, kivéve az áldozatot követelő Szörnyek esetében.

3. Fúzió Pakli Zóna

Ha játszol Fúzió Szörnyekkel, akkor azokat képpel lefelé ide rakd!

4. Temető

Ha egy lapodat leütötték, akkor azt ide kell raknod képpel felfelé. A Temetőt bárki bármikor megnézheti, de előtte kérj engedélyt az ellenfeledtől!

5. Varázslat/Csapda Kártya Zóna

Itt lehet Aktiválni (képpel felfelé) vagy Setelni (képpel lefelé) a Varázslat és Csapda lapokat, egyszerre maximum 5-öt. Ne feledd, hogy nem setelhetsz vagy aktiválhatsz új Csapdát vagy Varázslatot, ha mind az 5 helyen van egy Csapda vagy Varázslat. Ilyenkor várd meg, amíg felszabadul egy hely. Ez az 5 lapos határ a Felszerelés Varázslatokra is vonatkozik! 

6. Pakli Zóna

Ide kerül a paklid képpel lefelé. A kiegészítő paklid nem tertozik a játéktérhez.

Játszhatsz játéktér nélkül is, de figyelj oda, hogy a megfelelő helyekre rakd a lapokat!

A kártyák

A Yu-Gi-Oh!-ban háromféle laptípus van: Szörny, Csapda, Varázslat. Ezeket a kártyákat viszont több atípusba lehet sorolni. Először olvasd el a leírásokat, és később a fázisok alatt meg fogod érteni, hogy mi a szerepük. Fontos, hogy minden esetben, ha egy kártyán a szabályokkal ellenkező dolgok vannak, akkor a kártyán lévő utasításokat kövesd!

Kifejezések a szövegekben

Aktiválás(Activate) - Ha egy Csapda, Varázslat, vagy képsséggel rendelkező szörny képességét használod, azt mondjuk, hogy "aktiválod". Ha aktiválsz egy képességet, az azonnal bekövetkezik.

Set - "Set"-elésről akkor beszélünk, ha egy kártyát képpel lefelé rakunk le. Ilyenkor a kártya képességei nem aktiválódnak azonnal. Egy setelt szörnyet képpel lefelé vízszintesen, védekezőmódban kell lerakni (a megidézetteket képpel felfelé, függőlegesen, támadómódban kell). Egy setelt szörny nem számít megidézett szörnynek egészen addig, amíg fel nem fordítják. A setelt Csapdákat és Varázslatokat függőlegesen képpel lefelé kell letenni.

A Terep(Field) - A kártyákon és a szabályokban a Terep alatt a Szörny Kártya Zónát, a Varázslat & Csapda Kártya Zónát és a Terep Kártya Zónát értjük.

Elpusztult(Destroyed) - Az elpusztított kártyák a Temetőbe kerülnek.

Kikerült a játékból(Removed from Play) - Ha egy kártya kikerül a játékból, nem megy a Temetőbe, hanem kikell venni a Terepről, és nem lehet többet használni a Párbajban.

Szörnyek

- Sima Szörnyek

Ezeket a lapokat fogod a leggyakrabban használni, hogy megsebezd az ellenfeled (kivéve, ha más taktikára építesz :P) 6 Csoportba és 20 Típusba sorolhatjuk őket, de ezek nem befolyásolják a szörny ATK-ját és DEF-jét. A szörny ereje a szintjétől függ (csillagok a jobb felső saroknál). Vedd azt is figyelembe, hogy a dőltbetűs szöveg rajtuk, csak egy kis kiegészítés, és nem különleges képesség! A sima szörnykártyák rendszerint sárgák.

Csoportok: EARTH, WATER, FIRE, WIND, LIGHT, DARK

Típusok: Dragon, Spellcaster, Zombie, Warrior, Beast, Winged Beast, Fiend, Fairy, Insect, Dinosaur, Reptile, Fish, Sea Serpent, Machine, Thunder, Aqua, Pyro, Rock, Plant

Szabályok a Szörnyekhez 

A sima Szörnyeket főként támadásra, védekezsére, áldozatnak, képességhez vagy fúziókhoz használjuk.

- Fúzió Szörnyek

A Fúzió azt jelenti, hogy két vagy több szörnyet a Polymerization varázslattal egy új Fúzió Szörnnyé változtatunk. Minden Fúzió Szörny szövegében megtalálható, hogy mely szörnyek kellenek a megidézéséhez, valamint a Típusuk mellé oda van írva hogy Fusion. A Fúzió Szörnyek rendszerint sötétlilák.

Szabályok a Fúzió Szörnyekhez

Ha a Párbaj során bármikor a kezedben van a Polymerization, és a kezedben, vagy játékban vannak a szükséges szörnyek, akkor Speciális Idézésként kijátszhatod a Fúzió Szörnyet a Fúzió Pakliból képpel felfelé Támadó- vagy Védekezőmódban. A Fúzióhoz szükséges szörnyek és a Polymerization pedig a Temetőbe kerülnek. Ha egy Fúzió Szörny meghal, a Temetőbe kerül, viszont ha vissza kell venned a kezedbe, akkor ehelyett a Fúzió Pakliba rakd vissza!

Megjegyzés: Mivel a Fúzió Speciális Idézés, ezért a fúzió Szörnyre nem hat a Trap Hole és az egyéb ilyen kártya, valamint emellett még mindíg Setelhetsz, vagy Megidézhetsz egy szörnyet.

A Fúzió Pakli

A Fúzió Pakli egy olyan Pakli, ami a sima Paklidtól elkülönítve van a Játéktéren, és a Fúzió Szörnyeidet tartalmazza. Ha Fúziót akarsz csinálni, akkor nem húznod kell a pakli tetejéről, hanem ki kell keresned a megfelelő Fuzió Szörnyet. A Fúzió Pakli nem számít bele a minimum 40 lapos kártyahatásba.

- Szertartási Szörnyek

A Szertartási Szörnyek olyan szörnyek, amiket csakis egy Szertartás Varázslattal lehet megidézni, valamint szükség van olyan szörnyekre, amik ezen varázslat szövegébe vannak írva, hogy feláldozzuk őket. A Szertartási Szörnyekhez a szörnyeket kézből is fel lehet áldozni. A Szertartási Szörnyek mindíg kék színűek.

Megjegyzés: A Szertartási Szörnyeket a sima pakliba kell rakni, ezért bele kell számolni őket a minimum 40 lapos határba!

Szabályok a Szertartási Szörnyekhez

Bármikor a köröd során, ha a kezedben van egy Szertartási Szörny, valamint a kezedben vagy a Terepen van a hozzá illő Szertartás Varázslat, és a megfelelő szörnyek az áldozáshoz, végrehajthatsz egy Szertartásos Idézést, a Szertartás Varázslatra írt utasítások alapján. Ekkor a megfelelő Szertartási Szörnyet képpel felfelé támadó- vagy védekezőmódban le lehet rakni, az áldozatok és a Szertartás Varázslat pedig a Temetőbe kerülnek. Ha a Szertartási Szörny meghal, akkor a Temetőbe kerül, ha viszont visszakerül a kezedbe, akkor nem játszhatod ki addig, amíg újra ki nem játszod a hozzávaló Szertartás Varázslatot. Mivel a Szertartási Szörny megidézése Speciális Idézés, ezért még a játékos végrehajthat egy egyszerű Idézést vagy Setet.

- Képességgel bíró Szörnyek

Azon szörnyeket, melyek mágikus képességekkel rendelkeznek, Képességgel bíró Szörnyeknek nevezzük. A képességekért olvasd el figyelmesen a lapra írt szöveget. Az ilyen szörnyek mindíg narancssárgák.

 

  1. Felfordítás: A Felfordításos képességeket könnyű észrevenni, mivel a szöveg elején a FLIP: szó szerepel. Ez a képesség akkor aktiválódik, amikor egy lefordított kártyát felfordítunk. A képesség Varázslat, Csapda vagy egy másik szörny támadása miatt is aktiválódik, de csak akkor, ha ez a Varázslat, Csapda, vagy Szörny célpontja a képpel lefelé fordított Képességgel bíró Szörny. Ha egy szörny elpusztul ezen kártyák valamelyikétől, a képesség a szörny elpuszutulása ELŐTT aktiválódik. Fontos, hogy ha egy Képességgel bíró Szörnyet nem Setelve raksz le, akkor a képessége már nem aktiválódik.
  2. Folyamatos képesség: Ez a képesség addig marad aktív, amíg a szörny képpel felfelé van. Ha képpel lefelé fordul, vagy elpusztul, akkor a képessége is megszűnik.
  3. Követelményes képesség: Itt általában el kell dobnod lapokat, vagy életpontot kell fizetned ahhoz, hogy a képesség aktiválódhasson. Ez minden szörnynél más, úgyhogy olvasd el figyelmesen a szöveget a lapokon.
  4. Kiváltott képesség: Ez a képesség általában akkor aktiválódik, amikor megsebzed az elenfeled, vagy egy különleges kvetelményt teljesítesz.
  5. "Akármikor" képesség: Ezeket a képességeket az ellenfeled körében is aktiválhatod. 

-Szörny Jelzők

Varázslatok

A Varázslatoknak több csoportjuk van, amiket a szimbólumok jeleznek. A Varázslatokat csak a főfázisban lehet Atkviálni, vagy Setelni, kivéve a Gyors Reakció Varázslatokat. A Varázslatokat a zöld szín jellemzi.

-Egyszerű Varázslatok

Ezeknek a Varázslatoknak nincsen ikonjuk, és az aktiválás után a Temetőbe kerülnek.

-Folyamatos Varázslatok

Ezek addig maradnak játékban, amíg el nem pusztítják, vagy ki nem veszik őket a játékból. Néha ezen kártyák képességeinek ára is van.

-Felszerelés Varázslatok

Ezeket a kártyákat a szörnyek erősítésére használjuk. Amikor aktiváljuk őket, próbáljuk úgy lerakni őket, hogy megjegyezzük, hogy melyik szörnyhöz csatoltuk őket.

-Terep Varázslatok

Ezeket a kártyákat arra használjuk, hogy úgymond megváltoztassuk a harmezőt, és ezáltal némelyik szörny ATK-ját és DEF-jét módosítsuk minden játékos térfelén. Ezeket a kártyákat a Terep Kártya Zónába kell rakni. Lehet őket képpel lefelé is rakni, de ilyenkor a képességük nem aktiválódik addig, amíg fel nem fordítjuk őket. Ezek a kártyák nem számítanak bele az 5 lapos Varázslat/Csapda kártya korlátba. Egyszerre csak egy aktív Terep kártya lehet játékban. Ha egy másik játékos kijátszik egy másik Terep kártyát, akkor a régi Terep kártya megsemmisül. Ha már van játékban Terep kártyád, akkor addig nem aktiválhatsz vagy setelhetsz másikat, amíg az el nem pusztul (pl. Heavy Storm-tól). Ha egy Terep kártya elpusztul, akkor a játéktér visszatér az alap llapotába, vagyis egyik kártya sem kap "térerőt". Ha egy Terep kártya Setelve van, amikor egy másik Terep kártya elpusztul (Setelve le lehet őket rakni akkor is, ha van egy másik képpel felfelé), akkor a Setelt nem veszi át azonnal a régi helyét, csak akkor, ha a gazdája aktiválja, és csak a gazdájuk körében lehet aktiválni a Terep kártyákat.

-Gyors Reakció Varázslatok

Ezeket a kártyákat a főfázisban és a harci fázisban is lehet aktiválni, de beleszámítanak a maximum 5 lapos határba, tehát kell egy szabad hely a Csapda/Varázslat Kártya Zónában az aktiváláshoz. Ha Seteljük őket, akkor az ellenfél körében is aktiválhatjuk őket a Csapdákhoz hasonlóan.

-Szertartás Varázslatok

Ezeket Szertartási Szörnyek megidézéséhez használjuk. Miután a Szertartási Szörny a játékba krült, a Szertartás Varázslat és az áldozatok a Temetőbe kerülnek.

Csapdák

Ezeket a kártyákat Setelve kell a játékba rakni, és a következő körtől lehet őket aktiválni, ha teljesülnek az aktiválásukhoz szükséges feltételek. Lila színűek, és három csoportjuk van.

-Egyszerű Csapdák

Ezeknek nincsen szimbólumuk. Miután aktiválódtak, el is pusztulnak.

-Visszaverő Csapdák

Ezeket a kártyákat Idézések, vagy Varázslatok/Csapdák megakadályozására használjuk általában.

-Folyamatos Csapdák

Ezek a kártyák, miután aktiválódtak, addig maradnak a játékban, amíg el nem pusztítják őket, ellentétben a Visszaverő és az Egyszerű Csapdákkal. Általában van valami feltételük is az aktiválásukhoz.

Láncok

-Mik a láncok?

A "Lánc" egy olyan szabály, amivel könnyedén el lehet dönteni egy komplikált harc kimenetelét, amikor mind a két játékos aktivál Varázslatokat és Csapdákat. Például egy játékos aktivál egy Varázslatot. Ilyenkor ez a kártya egy Lánc első eleme, az úgynevezett 1. Láncszem. Ha a másik játékos reagál erre a kártyára egy Varázslattal vagy Csapdával, akkor az lesz a 2. Láncszem, és ez így megy addíg, amíg valamelyik játékos abba nem hagyja az újabb Varázslatok és Csapdák aktiválását. Ezek után a legutolsó Láncszemtől elkezdünk az 1. felé haladni, és ilyen sorrendben eldöntjük, hogy melyik kártyára hogyan reagáltunk.

-Amikor az ellenfél Reagálhat

Ha egy játékos Varázslatjára vagy Csapdájára Reagálnak, akkor ez a játékos Reagálhat az ellenfél Csapdájára vagy Varázslatjára. Ilyenkor egy új Láncszemet ad a Lánchoz. Ha reagáltunk kérdezzük meg az ellenfelet, hogy kívánja-e folytatni a láncot. Ha ezt nem tesszük meg, az Visszajátszáshoz vezethet.

Példa:

1. Láncszem (Egy Varázslat, Egyszerű Csapda, vagy Képességel Bíró Szörny képessége) -> 2. Láncszem (Gyors Reakció Varázslat az 1. Láncszem ellen) -> 3. Láncszem (Visszaverő Csapda a 2. Láncszem ellen) -> 4. Láncszem (Visszaverő Csapda a 3. Láncszem ellen)

Ilyen sorrendben aktiváljuk a kártyákat: 1. LSZ -> 2. LSZ -> 3. LSZ -> 4. LSZ

Ilyen sorrendben határozzuk meg a végeredményt: 4. LSZ -> 3. LSZ -> 2. LSZ -> 1. LSZ

A kimentelt tehát az utolsó Láncszemtől az 1. felé haladva határozzuk meg.

-A Lapok Gyorsasága

A Varázslatoknak, Csapdáknak, és Képességgel Bíró Szörnyeknek eltérő gyorsaságaik vannak. Csak egy olyan kártyávan reagálhatsz egy lapra, aminek ugyanannyi, vagy nagyobb a gyorsasága, kivéve az 1-es gyorsaságú lapokat, mivel azokat nem lehet egymás ellen használni.

1-es Gyorsaság

Ezek a leglassabb lapok. Ezek ellen az 1-es Gyorsaságú lapok kivételével mindet lehet használni. Ilyenek az Egyszerű Varázslatok, Felszerelés Varázslatok, Terep Varázslatok, Szertartás Varázslatok, Képességgel Bíró Szörnyek (Folyamatos, Felfordításos, Kiváltásos, Követelményes).

2-es Gyorsaság

Ezeket az 1-es vagy 2-es Gyorsaságú lapok ellen lehet csak használni, és csak 2-es vagy 3-as Gyorsaságú lapokkal lehet rájuk reagálni. Ide tartoznak a Gyors Reakció Varázslatok, Egyszerű Csapdák, Folyamatos Csapdák, Képességgel Bíró Szörnyek (csak az "Akármikor" képességgel rendelkezőek).

3-as Gyorsaság

Ezeket akármilyen Gyorsaságú lap ellen lehet használni, de csak 3-as Gyorsaságúval lehet rájuk reagálni. Csak egy laptípusnak van ilyen Gyorsasága, mégpedig a Visszaverő Csapdáknak.

A játék fázisai

Egy-két kifejezés

  • Kör: A játék Körök sorozatából áll. Minden játékos Köre hat Fázisból áll, amelyekben a cselekvéseket végzik.
  • Fázis: A Fázisok határozzák meg, hogy mikor milyen cselekvéseket lehet végrehajtani. Minden Fázis korlátozva van egy bizonyos mértékben.
  • Lépés: Ez egy alkategória, amit csak a Harci Fázisnál használunk.

-Húzási Fázis

A Játékos minden Köre elején húz egy lapot. Ha egy Játékos nem tud lapot húzni, az ellenfele automatikusan nyer.

-Előkészítő Fázis

Ha vannak a játékban olyan lapok, melyeknek valamilyen képességük van, azok a képességek most aktiválódnak, kivéve ha a kártyák szövege mást nem mond.

-1. Fő Fázis

Ebben a Fázisban 3 dolgot csinálhatsz:

  1. Megidézhetsz vagy Setelhetsz Szörnyeket
  2. Aktiválhatsz és/vagy Setelhetsz Varázslatokat
  3. Setelhetsz Csapdákat

Ebben a Fázisban, valamint a 2. Fő Fázisban megváltoztathatod a Szörnyek pozíciót Támadó vagy Védekező pozícóra. Minden körben csak egyszer lehet megváltoztatni egy Szörny pozícióját, és csak olyan Szörnyekét, amelyeket már az előző körökben leraktál. Tehát azon Szörnyek pozícióját, amelyeket most Idéztél vagy Seteltél nem lehet megváltoztatni. A Fő Fázis végén eldöntheted, hogy folytatod a Harci Fázissal, vagy befejezed a körödet a Befejező Fázissal. (A kezdő játékos az első körében nem támadhat!)

Idézések

A Fő Fázisokban minden körben Setelhetsz vagy Megidézhetsz egy Szörnyet, de csak is egyet. Ha Idézed a Szörnyet, akkor válasszd ki a megfelelő Szörnyet a kezedből és rakd képpel felfelé függőlegesen egy szabad Szörny Zónába. Ha Seteled, akkor válaszd ki a Szörnyet a kezedből, és rakd képpel lefelé, vízszintesen egy szabad Szörny Zónába.

  1. Egyszerű Idézés: Ha egy Szörny más kártyák képessége nélkül kerül a játékba, akkor Egyszerű Idézésről beszélünk. Minden körben csak egy szörnyet lehet így megidézni az 1. vagy a 2. Fő Fázisban, és ne felejtsük el, hogy maximum 5 Szörny lehet egyszerre játékban. Amikor így játékba kerül egy szörny, két Pozíció közül kell eldönteni, hogy hogyan akarjuk megidézni. Az első lehetséges Pozíció a Támadó Pozíció. Ilyenkor a Szörny képpel felfelé, függőlegesen kerül egy szabad Szörny Zónába (Idézés). A másik a Védekező Pozíció, amikor a szörny képpel lefelé, vízszintesen kerül a Szörny Zónába (Set). Ne felejtsd el, hogy a Pozícióját egy szörnynek csak a megidézését követő körtől lehet megváltoztatni. Fontos az is, hogy ha Seteltünk egy szörnyet, az nem számít Idézésnek, tehát csak onnantól lehet rá reagálni, amikor a Szörnyt felfordítjuk. Egy Szörny Pozícióját csak egyszer lehet megváltoztatni egy körben az 1. vagy a 2. Fő Fázisban, de ha egy másik kártya hatására változna meg a Pozíció, akkor a Szörny úgy is marad a kör végéig.
  2. Áldozásos Idézés: Ha egy 5 vagy annál magasabb szintű szörnyet akarunk megidézni (csillagok száma a jobb felső sarok alatt), akkor 1 vagy több szörnyet fel kell áldoznunk, azaz a Temetőbe kell raknunk a Játéktérről. Ha 5-ös vagy 6-os szintű szörnyet akarsz megidéni, akkor csak egy szörnyet kell feláldozni, viszont ha 7-es vagy annál magassabb szintűt, akkor már kettőt. Fontos, hogy az 5-ös vagy magasabb szintű szörnyek Seteléséhez is áldozni kell, tehát nem Setelheted őket azért, hogy megúszd az áldozást. Az Áldozásos Idézés is Egyszerű Idézésnek számít, tehát nem hozhatsz játékba egy szörnyet Áldozásos Idézéssel, ha ugyanabban a körben már játékbahoztál egyet Egyszerű Idézéssel.
  3. Felfordításos Idézés: Ha egy képpel lefelé lévő védekező lapot képpel felfelé Támadó Pozcióba váltjuk, akkor Felfordításról beszélünk. Tehát felfordítunk egy kártyát Támadó Pozícióba. Ne feledd, hogy amíg egy lap Setelve van nem számít megidézett szörnynek, csak onnantól, amikor már felfordítja a tulajdonosa. Ha azonban egy Szörny támadása, vagy egy kártya képessége miatt kell felfordítani egy szörnyet, az nem számít Felfordításos Idézésnek, de a Felfordításos Képessége aktiválódik, ha van. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy ha Setelünk egy szörnyet, azt nem lehet ugyanbban a körben felfordítani. A Felfordításos Idézés nem számít Egyszerű Idézésnek, tehát az Ezegyszerű Idézés mellett akárhány Felfordításos Idézést is csiánlhatsz. Ne felejtsd el, hogy egy szörny pozícióját körönként csak egyszer lehet megváltoztatni.
  4. Speciális Idézés: Speciális Idézésről akkor beszélünk, ha egy Szörny Fúzval, Szertartással, Varázslattal, Csapdával, vagy Képességgel bíró Szörny képességének köszönhetően kerül játékba. A Speciális Idézés nem számít Egyszerű Idézésnek, tehát egy Egyszerű Idézés mellett, még nyugodtan végrehajthatsz egy Speciális Idézést is. Mindíg figylej oda a kártyákra írt utasításokra, amikor Speciális Idézéssel hozol játékba egy szörnyet.

Varázslatok és Csapdák Setelése és Aktiválása 

A Szörny kártyákkal ellentétben ezekből egyszerre többet is játékba rakhatunk, amíg hely van a Csapda/Varázslat Zónában. Maximum 5 Csapdánk és/vagy Varázslatunk lehet egyszerre játékba. Ebbe a korlátba beleszámítanak az elenfél szörnyeihez csatolt Felszerelés Varázslatok, de nem számítanak bele a Terep Varázslatok. A Varázslatokat képpel lefelé (Set) és képpel felfelé (Aktív) is játékba lehet rakni, a képességeik pedig azonnal működésbe lépnek, amint aktív módba kerülnek. A Csapdákat viszont csak Setelni lehet, amikor játékba akarjuk hozni őket. A Csapdák és Varázslatok képességeiért olvassátok el a kártyák szövegét.

-Egy-két dolog

Az Egyszerű Varázslatok a játékba hozataluk után elpusztulnak. A Felszerelés, Terep (általában az értékek módosítására szolgálnak), és Folyamatos Varázslatok addig maradnak játékban, amíg el nem pusztítják őket, vagy el nem veszik őket a játéktérről. A Csapdák az aktiválás után elpusztulnak, kivéve, ha Folyamatos szimbólum van rajtuk.

-Az Ellenfél egy szörnyének irányítása

 

-Harci Fázis

 

-2. Fő Fázis

Amikor a Harci Fázis véget ér, megkezdődik a 2. Fő Fázis, amelyben az elsőhöz hasonlóan játékba hozhatsz Szörnyeket, Csapdákat, Varázslatokat, de ne felejtsd el betartani az 5 lapos korlátokat a Szörnyekél és Varázslatoknál/Csapdáknál. Azt is tartsd észben, hogy a szörnyek pozícióját körönként csak egyszer változtathatod meg a Fő Fázisokban.

-Befejező Fázis

Ezzel vége is a körödnek. Ha töb mint 6 lap van a kezedben, dobj el annyit, hogy pontosan 6 legyen. Ezek után az ellenfél jön a Húzási Fázissal.

-A Párbaj Vége

Ismételjétek a Fázisokat addig, amíg el nem dől, hogy ki a győztes.

 
 

 

 
 

 

 

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Számláló
Indulás: 2005-01-23
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre